reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

reklama

(pre mňa) zaujímaví ľudia

Čo s načatým dňom?

Dávid Králik

Čo s načatým dňom?

Môj parťák z iní.sk sa pustil do rozhovorov s riaditeľmi škôl. Na spestrenie vytvára po každom rozhovore priestor, kde majú čitatelia možnosť popýtať sa na veci, ktoré sa v rozhovore nedozvedeli, no zaujímajú ich. Po Anke Chlupíkovej a Tomášovi Pivarčim by som vás všetkých veľmi rád pozval na ďalšie dve takéto online diskusie, jedna s Petrom Bologom (už dnes od 16,00 do 18,00) a druhá s Jankou Kontúrovou (vo štvrtok 7.2.2013 v rovnakom čase, teda zas od 16,00 do 18,00). Obe diskusie prebehnú priamo pod nalinkovanými rozhovormi...Čo dodať... ak neviete, čo s načatým dňom...nech sa páči ;)

  • 6. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 666x
  • 0
Batman Tibike, ideeeeeeeš!

Dávid Králik

Batman Tibike, ideeeeeeeš!

„Než začneme, poobliekajte si tieto veci. Celkom ľubovoľne. A ty, Tibor, si obleč tento kostým," hovorím chalanovi, ktorého som až doposiaľ poznal len z facebooku. Tibor vzal kostým, pofrfľal, že je to kostým Batmana, pričom ja som mu sľuboval Supermana, no napokon si i tak bez dlhého otáľania pridelený kostým obliekol.

  • 29. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 697x
  • 2
Čo je v pozadí vymenovania Tomáša Pivarčiho za riaditeľa?

Dávid Králik

Čo je v pozadí vymenovania Tomáša Pivarčiho za riaditeľa?

Taký mladý a už riaditeľ?To nebude celkom s kostolným poriadkom. Určite mal tlačenku, alebo ho možno uprednostnili vďaka účasti v "Deviatej A". Rozmýšľam, že by nebolo od veci sa ho na to rovno opýtať. Nech sa chlapec trochu zapotí, nemyslíte?

  • 10. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 320x
  • 2
E.Jurzyca: Niesť prsteň moci bolo pre mňa výzvou

Dávid Králik

E.Jurzyca: Niesť prsteň moci bolo pre mňa výzvou

Dobry den, pan Jurzyca, moje meno je David Kralik a rad by som s Vami spravil rozhovor. Nie som novinarom, ale v ramci svojho volneho casu sa venujem pisaniu blogov a robim aj rozhovory so zaujimavymi ludmi. Minuly rok som Vas uz o rozhovor ziadal, v tom case ma zaujimali Vase plany a vizie v pozicii ministra skolstva. Ten rozhovor nevysiel, nakolko sme si nejako neporozumeli s pani Ziakovou. Dnes navrhujem rozhovor opat, tentokrat vsak skor zamerany na Vas, ako zaujimaveho cloveka. Prajem Vam pekny den a ak by ste prijali, budem velmi rad. Ak nie, zelam len to naj do Vasho dalsieho zivota. s uctou David Kralik... Ďakujem za ponuku, pán Králik. Porozmýšľam a dám Vám do pár dní vedieť.Peknú nedeľu prajem, ej...

  • 31. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 241x
  • 29
Roman Dulgerov: Nechcem byť viac slobodný...túžim byť zadaný

Dávid Králik

Roman Dulgerov: Nechcem byť viac slobodný...túžim byť zadaný

Sedíme so ženou a s ďalším párom na terase. Grilujeme, vzájomne si drukujeme príbehmi z partnerského života. Raz oni, raz my, potom zase oni. Keď Danko hovorí o pasáži z filmu, kde Robin Williams popisuje, ako prdela jeho žena, nezdržím sa a kričím, že tá scéna je moja obľúbená a celý ten film je skvelý a... stmieva sa a ja vo vnútri cítim, že je to vo všetkých pároch, ktoré sa navzájom ľúbia, v podstate o tom istom. Láska, občas okorenená hádkami a potom osladená udobrovaním a hľadaním ďalšej spoločnej cesty. A je celkom jedno, či ide o pár hetero- alebo homosexuálny.

  • 13. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 077x
  • 57
reklama
Otto Šimko: Cesta do plynu začala presádzaním v kvinte

Dávid Králik

Otto Šimko: Cesta do plynu začala presádzaním v kvinte

...Židia sú odvekými nepriateľmi slovenského národa. Žid keťas nás večne vykorisťoval  a okrádal. Len a len pre Židov sú naši ľudia chudobní a hladní! Preto, Židia, odteraz budete sedieť v laviciach, ktoré sme ván my, Slováci, vyhradili!... Keď profesor Mendlík vstúpil do kvinty, zarazil sa. V triede bolo ticho. Striedavo hľadel na skupinku Židov a na nápis, „zdobiaci“ tabuľu ako i nákres, umiestnený pod spomínaným nápisom, naznačujúci, kde presne sa nachádzajú tie miesta, špeciálne určené pre „vyvolených“. Pretrel si ustarostené čelo a zažmurkal. Ešte chvíľu mlčky stál a neveriacky krútil hlavou. V zápätí vykročil do riaditeľne, aby oznámil svojmu nadriadenému, že kvinte viac nechce byť triednym...Písal sa rok 1939...

  • 20. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 668x
  • 70
M.Jirsová, J.Jirsa: O živote kulakov (Rozhovor bez autorizácie)

Dávid Králik

M.Jirsová, J.Jirsa: O živote kulakov (Rozhovor bez autorizácie)

Mohol som mať vtedy tak devätnásť. Bol som na prázdninách v Poříčí u mojich starých rodičov a raz večer som zahlásil, že idem s kamošmi z dediny na pivo do Strakoníc. Babička s dědou z toho neboli trikrát nadšení, nakoľko som mal pomáhať ďalší deň okolo piatej ráno s niečím na statku, ale napokon privolili. S tým pivom sme to však vtedy prehnali... Zostal som spať u kamaráta v Strakoniciach a vrátil sa až ďalší deň predpoludním. Nepovedali mi ani slovo, ale cítil som, ako boli z môjho zlyhania nešťastní...

  • 16. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 481x
  • 1
Fero Kele: (aj) O strachu

Dávid Králik

Fero Kele: (aj) O strachu

"Najvyšší štít Afganistanu bol už iba kúsok, no Rudo pokračovať nemohol. Hypoxia. Ležal v stane a zúfalo čakal na lekára. Sotva sa vládal pohnúť. Konečne vidno lekára, ako chvatom prichádza od základného tábora. Lenže...namiesto toho, aby vošiel do stanu a pomohol Rudovi, stan minul a pokračoval ďalej smerom na vrchol...

  • 28. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 211x
  • 16
Riadna sekera

Dávid Králik

Riadna sekera

Včera bolo u Viki v škole informatívne rodičko. Sedím oproti pani profesorke chémie, ktorá ma učila pred dvadsiatimi rokmi. Dnes učí Viki. Na prvý pohľad riadna sekera.

  • 12. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 738x
  • 7
Martin Štepánek: Som skôr anomália

Dávid Králik

Martin Štepánek: Som skôr anomália

"Myslím, že druhá skupina jednoznačne dokázala omnoho lepšie splniť zadanú úlohu. Kreativita, spolupráca, no najmä záverečná prezentácia sú toho jasným dôkazom!" Sotva to však dopoviem, ozve sa niekoľko rozhorčených študentov prvej skupiny: "To neplatí. To je nefér. Oni majú Jeho." Než stihnem zareagovať, niekoľko prstov ukáže na bezradného Martina.

  • 10. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 458x
  • 2
reklama
Smiešnych šestnásť

Dávid Králik

Smiešnych šestnásť

"Má len šestnásť, smiešnych šestnásť...čo by ten mohol vedieť..." pomyslím si zhovievavo a opatrne začínam klásť otázky.

  • 16. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 681x
  • 3
nemám rád kruhové objazdy

Dávid Králik

nemám rád kruhové objazdy

Prichádzam od Šenkvíc. Je skoro ráno a všade tma. Sprava prichádzajú autá od Modry, zľava od Pezinku. Skľúčene pozorujem nekonečný rad svetiel. Všetci sa ponáhľame. Rozmýšľam, kam a chytá sa ma depka. Je toto naozaj zmysel života. Naháňať sa deň čo deň a potom raz zistiť, že sme sa celý život len ponáhľali a vlastne ani nežili?

  • 27. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 176x
  • 7
Vysvetlite to Katke vy!

Dávid Králik

Vysvetlite to Katke vy!

Simulik Dlhá: "Katka poviem ti takto..nikto sa nebude zahadzovat so študentom strednej školy..:) Po prvé, vie, že to nema význam, lebo on je aj tak kompetentnejšia osoba a aj vie, že aj keby išiel robiť protest alebo neviem čo, aj tak si nepomôže, lebo nad ním je ešte kompetentnejšia osoba...Ale tak pravda je, že by sa mal správať lepšie..:)"

  • 24. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 331x
  • 1
Ahoj Jarku, idem okolo Ostravy. Zapaříme?

Dávid Králik

Ahoj Jarku, idem okolo Ostravy. Zapaříme?

Pri opustenej unimobunke stáli dve dievčatá. Zjavne išlo o sestry. "Šak nebuď mäkká," Katka naliehala čím ďalej tým viac. "Normálne do toho kopni a to sklo vykopni!" "Myslíš?" "Jasné." Ozval sa zvuk rozbitého skla a nohu zaliala krv. Ďaleko odtiaľ práve vyrážal Bobor so svojim starým otcom na medvede. Bobor nebol skutočným bobrom, bol to Michal a že idú na medvede, to sa len tak hovorilo. V skutočnosti nasadli do starej lady a po stý raz vyrazili na návštevu neďalekého lesa.

  • 11. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 716x
  • 0
Vytiahnuť nezvoniaci mobil a začať doň hovoriť...fakt terno

Dávid Králik

Vytiahnuť nezvoniaci mobil a začať doň hovoriť...fakt terno

„Prepáčte, rád by som kúpil niekoľko časopisov.“ „Koľko, mladý pán?“ „Čo ja viem, tak štyri?“ „A to na čo?“ „Ále, máme zajtra jednu akciu s trnavskými študentmi a na úvod chcem spraviť jednu zážitkovú aktivitu.“ „To budete akože predávať Nota Bene?“ „V prestrojení, aby som im ukázal, že nie je dobre posudzovať človeka podľa vonkajšieho vzhľadu.“ „To je dobrý nápad, mladý pán. Tak nech sa páči a bude to päť eur a šesťdesiat centov.“ „Dokelu, nemám toľko u seba. Mám len päťeurovku.“ „Tak viete čo, dajte mi ju a vezmite si tie časopisy. Berte to ako sprepitné.“ zazubil sa a ja som úsmev opätoval.

  • 4. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 176x
  • 8
reklama
Daniel Pastirčák o tom, že aj veriaci niekedy klamú

Dávid Králik

Daniel Pastirčák o tom, že aj veriaci niekedy klamú

...zvoní budík. Dezorientovane pozorujem miestnosť, aby som sa trochu spamätal. V rohu je kytica bielych ruží. Rýchlo sa pozriem na kalendár: streda 9.február 2000. Dnes mám presne 25 rokov a... a chystám sa na pohreb svojho najlepšieho priateľa, ktorý, ako som sa chvalabohu v noci dozvedel, vôbec nezomrel.

  • 11. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 301x
  • 11
Jeden by sa na to...

Dávid Králik

Jeden by sa na to...

Všetko je to o ničom. Nech sa človek snaží sebeviac, aj tak nakoniec zistí, že on sám nič nezmôže a že svet nepozná a ani nechce poznať novodobých hrdinov, ktorí by ho zachránili. Chce si len hniť a bežať v zabehnutých koľajách...jeden by sa na to...

  • 31. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 188x
  • 2
Kto, do čerta, je Jakub Krako???

Dávid Králik

Kto, do čerta, je Jakub Krako???

Neisto kráčam Obchodnou ulicou. Hlasy ľudí sa miešajú so zvukom opätkov, pravidelne klopkajúcich o chodník, zacengá električka. Pridám do kroku. Chcem vedieť, aké to je, keď..."Au," temer zvresknem, keď narazím pravým ramenom do akejsi dopravnej značky...

  • 17. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 869x
  • 1
Katarína Ráczová-Lokšová: "Piercing zatiaľ neplánujem"

Dávid Králik

Katarína Ráczová-Lokšová: "Piercing zatiaľ neplánujem"

Na olympiáde v Mníchove mala na krku visačku s chlapskou fotkou...napriek tomu, že ju niektorí tréneri označovali ako šermiarku so zlou technikou, v Taliansku získala ocenenie ako najtechnickejšia šermiarka turnaja...Bratislavu si vybrala preto, aby ju nezničili pražské dievčatá...

  • 6. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 872x
  • 2
Martina Solčanská s otázkou, prečo práve ona musí kŕmiť krokodíly

Dávid Králik

Martina Solčanská s otázkou, prečo práve ona musí kŕmiť krokodíly

Nenarodila sa v decembri, rozumie tomu, že chlapi nerozumejú babským veciam, ohovára dnešné deti, prirodzene okrem tých, ktoré sa narodili s pupočnou šnúrou omotanou okolo krku, lebo tie sú podľa neoficiálnych zdrojov geniálne.

  • 30. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 883x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu