reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Dávid Králik

Dávid Králik

Bloger 
  • Počet článkov:  930
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý (m)učiteľ na I. stupni ZŠ, ktorý sa platonicky priatelí s Jonathanom Livingstonom, so Siddhárthom a hobitmi. Znamenie vodnára ho predurčuje k uletenosti všetkými smermi - hudba, literatúra, šport ... Zoznam autorových rubrík:  Moja malá fikciaViera ako ju cítimAj také sa mi staloMoje malé postrehyZo životaŽivot je krásnyMalé gramatické okienkoLogopedické okienkoRozprávky (aj) pre dospelýchMilovaťžofiuNedeľná ... veď viete : o )))Biblia očami laika : )...cestou ma vanie...šermmoje hudobné výlevyEtika u mňa v triede :o)Moja poviedkovňaPracujem ako divý :o)baška(pre mňa) zaujímaví ľudiana slovíčkoNápadníkSúťaž krátkych videíSúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

Viete, čo bude teraz?

Dávid Králik

Viete, čo bude teraz?

Viezli sme sa autom a v rádiu začali hrať akúsi celkom milú pieseň. "Jeeeej, to je veľmi podobné tej Vikuškinej obľúbenej pesničke," vraví mi žena. Nakloním hlavu nabok, započúvam sa a musím uznať, že má zase raz pravdu :)

  • 23. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 200x
  • 11
Aspoň že ja som normálny, keď už ostatní nie

Dávid Králik

Aspoň že ja som normálny, keď už ostatní nie

Obraz prvý: Počúvame Beatles a hráme žolíka. Žena, Veve a ja. Obvykle v kartách vyhrávam, no dnes, akoby boli zakliate. Dokonca sa mi viackrát stane, že sa ani len nevyložím. Hlavou mi preblesne myšlienka kráľa Theodena..“rodičia by nemali pochovávať svoje deti“..začne Help. Hodím karty na stôl a naznačujem pri gitarovom prechode medzi slohou a refrénom, akoby som prepletal prstami na hmatníku a hral ho sám. Veve vyskočí a o sekundu je nazad aj s plastovou imitáciou elektrickej gitary. Schytím ju a okrem hrania začínam zavýjať, lebo. Humor je obranou proti osudu.

  • 17. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 722x
  • 5
(nie) Som jedným z nich (vás)..hm

Dávid Králik

(nie) Som jedným z nich (vás)..hm

Kráčam lesom a hľadám hríby. Znenazdajky si spomeniem, ako som pred rokom pri podobnej prechádzke prišiel na to, čo mi vlastne najviac vadí na Planéte vedomostí. Celé som to vtedy prirovnal k hľadaniu hríbov, ktoré chceme nahradiť nákupom húb v nejakom supermarkete. Áno, namiesto toho, aby sme deťom ponúkli vzrušenie z hľadania a radosť z nachádzania, ponúkame im vedomosti spracované vo forme polotovarov! Taká nehoráznosť!“ „Prečo sa do toho miešaš?“ ozval sa kdesi za mnou známy hlas... Hlas, ktorý mi pred mnohými rokmi prezradil, že smrť vlastne vôbec neexistuje...Neodpovedal som. „Prečo sa do toho miešaš!“ zopakoval hlas otázku o čosi dôraznejšie.

  • 9. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 163x
  • 7
ale tá mrcha vždy prejde...

Dávid Králik

ale tá mrcha vždy prejde...

"Nemáme veľa času," oznámil som nervózne. "Ale aké je to heslo?" spýtal sa ma krpec a zažmurkal. "Do čerta, ja to fakt neviem," temer som kričal. Krpec znervóznel. Po chvíli mlčania na mňa vybehol: "Dávid, učenie sme prešli, teraz mi musíš pomôcť!" ...(Panovačný tón mi pripomenul jednu z prvých hodín, kedy som ho doučoval. Dodnes si pamätám, ako vtedy odmietol čítať nový text z čítanky. Bol som v jeho izbe a zazvonil mi mobil. V telefóne sa ozval jeho otec a vravel, že nemusím byť taký prísny a malý to prečítať nemusí, ak na tom netrvám. Trval som na tom a krpec to napokon prečítal. Viem, že ak by mi otec v tej chvíli prikázal, aby som jeho synovi poľavil a nenútil ho prečítať, viac by som tam neprišiel. ...odvtedy sa čosi zlomilo. Krpec ma rešpektoval. Dobre, aj ja jeho a zrejme sa z nás stali priatelia :)... "Ale ja ho fakt neviem," bránil som sa. "Na bráne je napísané, povedz priateľ a vstúp!" Pozrel som nahodiny. "Už len tri minúty..dve..jedna.." "Ako sa povie priateľ po elfsky?" zvreskol krpec. "Mellon," zašepkal som a brána sa otvorila.

  • 21. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 136x
  • 5
Na to, aby sa mi urobila husia koža

Dávid Králik

Na to, aby sa mi urobila husia koža

V čakárni na vlakovej stanici bolo len niekoľko ľudí. Práve, keď sme aj s Vikuškou a Veruškou vchádzali dnu, vošla aj zamestnankyňa železníc. Starší pán, sediaci hneď pri dverách sa na ňu nezmyselne oboril: "Mladá pani, pozrite sa na ten bordel, čo tu máte okolo smetného koša. A to všetko, lebo je ten smetiak primalý. To tu nemôžte mať väčší smetný kôš?" Hovoril stále hlasnejšie, až napokon temer kričal. Zatvoril som oči...

  • 29. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 815x
  • 5
reklama
Zlatá farba na náhrobné kamene

Dávid Králik

Zlatá farba na náhrobné kamene

Boli sme s Barunkou na Antolskej. Vlastne sme tam boli len ako doprovod našej Veve, ktorá mala absolvovať CT. Keď bolo hotovo, zastavili sme sa aj priamo na detskom oddelení.

  • 12. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 665x
  • 1
Vraj som sprostý...Neznášam hmlu!

Dávid Králik

Vraj som sprostý...Neznášam hmlu!

Bol aspoň o hlavu vyšší odo mňa a hral basket. Aj ja som v tom čase hrával. A aj keď išlo len o hobby, nevedel som si predstaviť, že by som ho jedného dňa hrať prestal.

  • 28. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 827x
  • 5
Občas som skrátka zbabelec

Dávid Králik

Občas som skrátka zbabelec

Izba. Celkom obyčajná...štyri steny, posteľ, nočný stolík aj s lampičkou, okno so zažltnutým rámom, miestami popraskaná omietka. Izba však nie je dôležitá, dôležití sú ľudia, ktorí v nej žijú.

  • 28. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 750x
  • 25
Dnes som šiel autobusom...dnes sa ma nepýtajte

Dávid Králik

Dnes som šiel autobusom...dnes sa ma nepýtajte

Autobus meškal. Nervózne som sa prechádzal od automatu na lístky k neďalekému novinovému stánku. Keď napokon prišiel, uvidel som za volantom zarastenú znudenú tvár. Chlap, čosi po päťdesiatke, tmavé, hlboko posadené oči, široké obočie, nezvykle vykrojené pery. Zazíval a znudene skontroloval priestor dverí letmým pohľadom do spätného zrkadla. Potom stlačil gombík a dvere sa so syčaním zatvorili.

  • 21. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 111x
  • 13
Chceš písať skutočne? Tak potom je len jedna cesta..Nepíš!

Dávid Králik

Chceš písať skutočne? Tak potom je len jedna cesta..Nepíš!

Nad starým lesom zafúkal vietor. Slnko si ustlalo v najvyšších konároch smrekov a odložilo žltý šat..."To sú strašné kraviny!" buchol som päsťou do stola a začal mazať všetky tie hlúposti. "Si rovno môžem založiť ružovú knižnicu. Nechcem písať také somariny!" zahlásil som sám pre seba. Hneď na to, som vyšiel na balkón a zvalil sa do prúteného kresla.

  • 15. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 204x
  • 9
reklama
Biskup, alebo arcibiskup? Veď je to jedno..

Dávid Králik

Biskup, alebo arcibiskup? Veď je to jedno..

Na strechy bubnoval dážď. Záťah sa vydaril. Pobrali ich vtedy veľa z jediného "baráku". Jedna z nich bola dokonca tehotná. Takže o jednoho viac. Ako vravím..záťah sa vydaril..

  • 9. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 360x
  • 27
zrecyklované pozostatky minulosti

Dávid Králik

zrecyklované pozostatky minulosti

"Ocko, Veve to nakreslila veľmi blízko, tak som to uložila v painte a tam som to postupne s týmto vystrihla a následne som prekryla. Takto," dokončila Viki svoj dlhý výklad a hrdo rozklikla prvý obrázok..

  • 16. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 699x
  • 5
Smrť prichádza po kvapkách

Dávid Králik

Smrť prichádza po kvapkách

Prudko sa rozpršalo. Ľudia v panike zmizli v bránach a malých obchodíkoch širokej ulice...tá náhle ostala tichá a opustená...len kvapky dažďa, dopadajúce na nemý chodník, bubnovali na poplach...

  • 3. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 898x
  • 11
dvanáste výročie

Dávid Králik

dvanáste výročie

Keď tak nad tým rozmýšlam, tak sa asi veľa nezmenilo...

  • 28. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 422x
Biely medveď

Dávid Králik

Biely medveď

Biely medveď je mŕtvy...ale my, my musíme žiť ďalej.

  • 17. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 900x
  • 15
reklama
Sestrička z Kramárov

Dávid Králik

Sestrička z Kramárov

s úsmevom, bez rečí, za pár dní vylieči...

  • 1. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 036x
  • 55
desať rokov

Dávid Králik

desať rokov

...pred desiatimi rokmi bola mladá a krásna

  • 26. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 806x
  • 6
...někdy, je prohra výhrou...

Dávid Králik

...někdy, je prohra výhrou...

Je sobota, krátko po polnoci a vedľa mňa tíško odfukuje Baška. Včera v noci som bol v meste. Priznávam, moc sa mi nechcelo(tí čo ma poznajú vedia, aký som lenivec : ), no duša prikázala a tak som šiel. Nič jej nezazlievam, cítila sa hrozne zle a pocit byť v zdravom mocnom tele, ju riadne štval.

  • 25. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 414x
  • 8
...o odpúšťaní...

Dávid Králik

...o odpúšťaní...

Každým dňom sa v mojom živote odohrá toľko vecí, že sa už ani nepokúšam presvedčiť samého seba, že som dobrý...

  • 12. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 498x
Moje naj...

Dávid Králik

Moje naj...

136 článkov je moja doterajšia bilancia. Tu je mojich TOP 30. Tento môj minivýber je úplne subjektívny a nemá nič spoločné s čítanosťou, či karmou. Tak príjemné čítanie ...

  • 21. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 677x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu